onsdag 4 juni 2008

Nu är jag en riktig golfare!

I måndags tog jag mitt gröna kort! Nu är jag inte bara direktör och statsvetare utan även en riktig golfare. För att bli ett golfproffs behöver jag nu spela ner mig till officiellt handikapp 36. Snälla golfklubben ger mig två år att åstadkomma detta. Tack snälla klubben - den tiden behöver jag nog.

Men innan dess ska jag fira med en flaska bubbel som stått på kylning sedan jag började nya jobbet - jag fick den av Fröken Isakson i mitt grattis-till-nya-jobbet-kitt som hon pysslat ihop. Den blir kall och god en dag som denna.

Skål på er!

GolfDirreN

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis, Dirren! Du är bäst...eller näst bäst i alla fall. ;-)

Fira på!

Kram
AnnaPanna

Fröken A sa...

Det här med golf har jag aldrig förstått mig på(förstår mig inte på någon sport, när jag tänker efter)...men GRATTIS till kortet och hoppas du får många sköna golfrundor i sommar!

DirreN sa...

AnnaPanna: Tack, du låter som mina barn - alltså det där med att jag är näst bäst =)

Fröken A: Vänta du bara - när Saga blir lite större och börjar tjata om att spela golf då kommer nog mamma med också ;)

Arne och Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sa sa...

Grattis. Ett litet steg för Dirren - Ett jättekliv för golfsporten.

Dirren sa...

He he - till saken hör att sa har sett mig spela golf live ... den ni alla bloggläsare =)