onsdag 25 juni 2008

Hur viktig kan en väska vara för mänskligheten?

Den frågan får du svar på om du ser filmen "Sex and the city". En väska kan vara urviktig...eller vaddå - har du bara en (1) väska? Och det ska vara märken på dem, finfina märken.

Nåväl, filmen var ganska rolig och rejält ytlig. Precis vad en Dirres intellekt orkar med två dagar före semestern. Trots massor av kärlekstrassel filmen igen tyckte jag det mest sorliga var slutet: när jag fick reda på att Carries urfula skor, som hon glömt kvar i den överdrivet lyxiga lägenhet som hon skulle ha delat med Mr Big om han inte strulat till det , kostade hela 525 dollar.

525 dollar!!! Tårarna var nära...

Självfallet ger sig Carrie av för att "rädda" de urfula skorna från den nya ägarna till den fortfarande överdrivet lyxiga lägenheten och...nu avslöjar jag slutet så blunda alla känsliga läsare...får ihop det med Mr Big igen! Happy ending!

Filmen får 2 snygga Björn Borg väskor av fem möjliga.

FilmDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dirren är hård i sin recension. Det är inte jag. Filmen är en underbar verklighetsflykt, och en och annan bra insikt tycker jag allt filmen förmedlar.

Fyra starka guldstjärnor ger jag den. :-)

AnnaPanna

Fröken Isakson sa...

Håller med Annapanna :). Tycker filmen var härlig! Jag ger den fem härliga Birkinväskor :)