söndag 29 juni 2008

För 30 år sedan


- För 30 år sedan, då jag var 14 år precis som du är nu, var jag också på språkresa till England, berättade jag för min dotter förra söndagen. Alltså dagen innan hon skulle åka utomlands själv för första gången - på språkresa till Engelska sydkusten.

- Jag åkte till en liten engelsk stad bara några mil från den staden du ska vara, fortsatte jag och tog fram fotoalbumet.

Gemensamt tittade vi på de cirka 30 pappersbilderna som jag tog från den 3 veckor långa resan. Tre veckor ska förresten min dotter också vara borta.

Att skicka iväg sin dotter utomlands första gången är en prövning för en förälder. Att skicka iväg sin dotter med anslutningståg till flyget är en prövning som ger pskybryt - läs tidigare inlägg. Att inse att det är 30 år sedan man själv var på språkresa är en obeskrivbar prövning - är jag så himla gammal helt plötsligt så att jag kan sitta och referera till hur det var för 30 år sedan???

Tiden går fort!

SpråkreseDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som Dirren har blivit gammal och utbytbar. ;-)

AP

Dirren sa...

Ja må vara gammal men utbytbar...he he...finns ingen annan som DirreN