lördag 24 maj 2008

Räddad ur träsket

-Ska du med på matchen nästa söndag, frågar min jobbarkompis J?

Jag ser ut som en fågelholk, bokstavligt talat. Vad menar karln?

Det dröjer några årtionden, så slinker polletten ner, vi åkte ju på samma match till Råsunda med fritidsklubben för ett par år sedan, jaså är det dags igen...MATCH...vaddå match...vad har jag missat???

Shit - här har jag varit så djupt nere i statvetenskaps- och jobbträsket och helt missat em, vm och diverse vänskapsmatcher...hur illa är det...in på svenska fotbollsförbundets webbplats...vm-kval: Sverige-Portugal...finns det biljetter kvar...ja, markerat gult på ticnet...jag chansar på att ringa på en familjebiljett:

BINGO - en av de sista till mig!

Pust - hur kunde jag låta det gå så långt? Jag har hållt på att drunkna i regeringsformer och informationsfrågor och nästan helt missat väsentligheterna runt omkring mig.

Tack kära J för att du räddade mig ur statsvetar- och jobbträsket. Må jag aldrig sjunka så djupt igen.

FotbollsDirreN

På bilden ser ni en av mina biljetter till VM-kvalet Sverige-Portugal den 11 oktober. Det var i sista stunden - där kunde jag gått lottlös...eller biljettlös då...

Inga kommentarer: