onsdag 14 maj 2008

Äntligen utskriven

Tisdagmorgon - dax för uppföljning på företagshälsovården. 10 veckor har gått sedan jag vägde in mig och testade min kondition. Min viktkurva låg högt och min konditionskurva låg lågt och målet var att förändra båda mer åt mitten. Jag har ju inte gått in för det särskilt hårt...när det gäller ändrade matvanor inte alls...ska jag verkligen gå dit...

Nåväl, har man gett sig in på saker och ting får man slutföra dem. Väl där fick jag börja med att göra konditionstestet, vilket jag hoppades skulle kunna gå rätt skapligt. Jag har varit ute på regelbundna promenader på sista tiden, tack vare grannens nu läkta fot och således sällskap.

Jag började trampa på cykeleländet - jisses va tungt - miljoner gånger tyngre än sist - nej, jag tror inte jag orkar jag måste ge upp...nej, jag kan väl inte ge upp efter en minut...jag måste bita ihop...kan det inte vara klart snart...va, har bara halva tiden gått - jag klarar det inte - jag svimmar - jag får ingen luft...
Sex minuters lidande och så var det äntligen över! Dax att kolla resulten - vi börjar med att jag får stiga på vågen medan friskvårdaren räknar ut syreupptagning och puls och sån´t...

Minus 2 hg på 10 veckor! Med den viktminskningstakten har jag nått min idealvikt om sådär 5-6 år - men å andra sidan är sannolikheten att jag håller vikten större när den går långsamt ;)

Konditionen då? Mycket mycket mycket BÄTTRE än sist. Jag har förbättrat mina resultat så pass mycket att jag sitter säkert på normalkurvan - ni vet jag var ju på väg att ramla av den då jag hängde lös i undre kanten.

Bästa av allt är att jag är utskriven från det här försöket och kan leva som vanligt och utan ångest för uppföljningen!

FriskvårdsDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Dirren friskt humör det är det som kroppen gör! :-)

AnnaPanna