söndag 27 april 2008

Värsta sportfånen

Inatt hade jag gott om tid att fundera över min ambition om ett nyare bättre jag = 2.0. Den 15:onde maj är det dags för uppföljning och jag hade liksom lite gett upp hoppet...har jag inte gjort några större förändringar ännu så är det nog försent.

Men, som sagt, livat som det var i området under natten hade jag tid att fundera - jisses vad vissa kan festa och hörselskadade måste de vara också med tanke på ljudnivån =). Tro nu inte att jag var avundsjuk för att jag inte var på fest - nej, jag hade det så bra så - med min tjocka statsvetenskapsbok. Varför gå på party och festa en lördagkväll när man kan förkovra sig?

Mina funderingar slutade i alla fall i att jag bestämde mig för att inte ge upp och gå till företagshälsovården med resultat som inte längre finns på kurvorna - utan nu utanför och det åt fel håll. Då kanske det uppfattas som att jag inte tagit det här seriöst.

Kanske är jag inte heller seriös. En 44-åring som inte är seriös utan bara lattjar omkring lite så där - nej nu får jag väl skärpa mig!

Sagt och gjort - visserligen jättesömning (från att ha lyssnat på slagdängor från 70- och 8o-talet mest hela nattena) men ändå beredd på att ta en fight mot hälsovården har jag idag varit ute på tre träningspass.

Tre gångpass á 45-60 minuter. Det är seriöst det om något. Jag kommer att slå företagshälsovården med häpnad.

Sportfåne- och plugghästDirreN

Jag har också läst halva Parti och organisationsboken och lärt mig åtminstone två nya ord: frondera = visa missnöje, opponera: oligarki = fåmannavälde.

1 kommentar:

Grannen (som njöt av underhållningen hela kvällen och en bit in på småtimmarna) sa...

..se det som lite hjälp på vägen, slagdängorna från en svunnen tid,nu fick du ju tid att lägga upp ett träningsprogram inför uppföljningsbesöket på företagshälsovården.