fredag 11 april 2008

Nu är det klart!

Som flitiga bloggläsare lagt märke till har jag gått och filurat på vad jag egentligen ska göra av mitt yrkesliv! Idag slog det mig efter att jag fått ett antal uppenbara tecken.
Det började med julfesten där jag gjorde en lysande insats som köress i "Tre byttor".

Strax därefter läste jag att ett av mina favvo-band var en deltagare kort. Något senare var jag på favvo-bandets konsert i Sporthallen och tänkte att "Ja, det kanske är musiker jag ska bli". Och nu fanns det ju dessutom en tjänst ledig.

Fredagkväll. Let´s Dance är slut och jag tycker att det är ganska bra för då kan jag i lugn och ro glo på Så ska det låta. Det bästa med att få glo i lugn och ro är att jag kan sjunga bäst jag vill och tycka om min sång vad jag vill. Men som ni vet sjunger jag ju rätt bra - en annan har ju fått utmärkelsen Stjärnskott.

Efter Så ska det låta letar Magnus Uggla bandmedlemmar i Var fan är mitt band.

Alltså - nu känns det övertydligt - mitt framtida öde är helt enkelt inom musikbranchen.

Att jag kan sjunga är solklart. Då återstår bara att komma på vilket instrument jag ska spela. Det får bli trummor - slå vilt omkring sig i takt - det fixar jag.

Skönt, nu vet jag äntligen vad jag ska bli när jag blir stor =)

KarriärDirreN

Bilden har jag hittar på http://www.best2music.se/. Där kan man köpa sig ett trumset om man vill.

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Låter ju kanon DirreN, den plattan måste man ju bara ha :)

Anonym sa...

Å jag som har blivit en körtjej kan kompa dig med lite alt eller sopran. Välj själv. ;-)

AnnaPanna