söndag 16 mars 2008

Pizza- och tvkväll med vin och vänner

Svenska melodifestivalen 2008 har varit!

I år, liksom förra, träffade jag några trevliga vänner vilka nu traditionsenligt äter pizza och dricker vin samtidigt som vi glor på sångtillställningen.

I år utökade Chickenbabe, som får äran att värdinna det hela, Melodifestival-, pizza- och vinkvällen med försäljning av kläder. Hon hade två vädringsställ fullproppade med diverse sommarkläder samt hela sin säng full med rea-varor. Så mellan pizzatuggorna, kommentarerna om Perelli och Björn Gustavsson (vilka skiljde sig åt ganska mycket) och vinsippandet provade vi kläder som vi för det mesta inte kom i.

Kvällen slutade med hemlagad chockladtryffel (heja Chickenbabe) serverat tillsammans kaffe och planering av ett IKEA-besök.

Vad säger nu min arbetsplats hälsovårdande enhet om den dieten? Ja, det behöver man ju inte vara något större snille för att räkna ut. Så för att bränna bort lite av pizzan och chockladen gjorde jag idag mitt första besök på ranchen. Jag blir grym i år. Bollarna lyfte och bollarna for i snygga bågar långt respektive kort - faktiskt till viss del efter hur jag tänkt mig.

Äntligen är det golfsäsong!

Pizza- och golfDirreN

Vann rätt låt? Nja, inte enligt pizza-gänget. Bröderna röda-kavajer låg bra till hos oss liksom Linda Bentzing.

Inga kommentarer: