lördag 15 mars 2008

Kosacker och Bälgvikare

Det var inte på något sätt planerat men absolut nödvändigt - fredagens bestyr och nära psykbrytsupplevelser resulterade i ett lugnande och stärkande besök på Eskilstuna ölkultur.

Tänk att man kan känna så många olika känslor på en och samma dag. Lycka över att det är fredag, psykbryt efter ett möte, förtvivlan över sin egen förmåga (vilket hör starkt samman med mötet) och glädje över att hälla i sig god öl i kära vänners glada sällskap.

"Kosacken från Västerås" var den första ölen som förgyllde min fredag. Ett mörkt, lite sött och gott öl - ganska starkt särskilt på halvfastande mage vilket jag anser mig vara då jag inte ätit på två timmar. Ett annat omdömme om denna fantastiska öl gav en av mina ölkamrater: den luktar tjära.

"Bälgviken" var nästa och sista ölen som slank ner. Bryggt av föreningen själva. Ett pale ale öl i amerikansk stil, med lätt fruktig doft med inslag av citrus.

Efter två öl filurade jag hemåt och hann se hela Let´s Dance, inklusive omröstning. Sov sött gjorde jag under programmet däremellan.

Öl- och kulturDirreN

De båda ölbilderna har jag hämtat från http://www.freefoto.com/. Kosacken var ungefär så där mörk. Däremot Bälgviken är definitivt ljusare än ölet på bilden till höger.

Inga kommentarer: