torsdag 6 mars 2008

I en suddig värld

Fyll inte 40! För sen går det bara utför - med synen!

Jag klarade 40-års dagen skapligt bra. Tänkte att: synsvaghet på grund av ålder - det drabbar inte mig. Jodå, det smögs sig på...sakta men tvärsäkert.

Läget nu: Jag kan inte läsa en bok utan läsglasögon På nära håll ser jag överhuvudtaget nästan ingenting - det är tvärsuddigt. Häromdagen tog jag på mina Claes-Olsson-fyrpack-läsglasögon när jag åt middag och helt plötsligt såg jag vad jag hade på tallriken!!!

Värst var ändå när vi var på restaurang med sonens klasskompisar och familjer för ett par veckor sedan. En av mammorna som nyligen fyllt 40 fick högläsa menyn för oss andra. Jag behöver alltså läshjälp på alla möjliga sätt för att klara mig i vardagen numera :)

GlasögonDirreN

Det lilla fina kollaget med bilder från mitt hem där läsglasögon finns utspridda överallt HAR JAG GJORT SJÄLV i PhotoShop. Visst, min dotter har visat hur jag ska göra MEN JAG HAR GJORT DET ALLDELES SJÄLV!

3 kommentarer:

frokenisakson sa...

Vad duktig du e DirreN, gjort collaget själv :). Även en blind höna hittar ett korn..... (det skulle min farfar sagt, hehhe). Men inte jag, inte jag....du är jätteduktig.

GlasögonDirreN sa...

Bra att du förstod vad jag är ute efter - BERÖM!!! Nästa steg blir att få till en snygg ram runt bilderna också, min dotter hade ingen lust att slita sig från Top Model för att visa mig det och det kan väl du förstå förstår jag :D

Fröken Isakson sa...

självklart! top model kan man ju inte missa