fredag 7 mars 2008

DirreN 2.0


Då har jag varit på jobbets företagshälsovård igen!

Sist jag var där, för en så där två år sedan, förstod jag att jag var för fet och för lat. Den termnologin har man slutat med. Numera gäller kurvor: det finns en kurva för fethet och en för lathet, den sista mäter kondition.

Kurvorna har vi som f.d småbarnsföräldrar full insikt i - det gäller att vara så mycket som möjligt på kurvan och inte under eller över.

Mitt resultat = på viktkurvan ligger jag högt, blir det högre faller jag ur och då är det katastrof. På konditionskurvan ligger jag lågt, blir det lägre - ja, då blir det katastrof där också.

Slutsatsen från besöket på den hälsovårdande enheten är att DirreN behöver en uppgradering till en nyare bättre version.

Om 10 veckor har jag uppföljning. Då j*vlar - ska de få se på en DirreN 2.0!

DirreN 1:0

Det fina bildkollaget på vad jag inte får äta den närmaste tiden har jag GJORT HELT SJÄLV. Jovisst, dottern har visat mig hur jag får till ramarna på bilderna MEN JAG HAR GJORT DET HELT SJÄLV.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är inte lätt med kurvor och diagram. Hamburgare och maränger är inte så svårt att avstå men med det röda i glasen är det värre. Tur att jag är över 50 och har ordination på ett glas rött/dag.

Anne-Liiiii

Dirren sa...

Jaså - är det ordination på ett glas rött varje dag när man är 50 plussare? I såna fall är jag också det - så nu tar jag mig ett glas :)

Anonym sa...

Du kanske vill "joyna" skivstångsgänget på Friskis? Välkommen! :-)

AnnaPanna