måndag 17 mars 2008

Avundsjuk, jag är så avundsjuk

"Du har alltid en sån äcklig tur, ett osvikligt flyt
Själv får jag hävda mig genom överdrivet skryt
Varför får du alltid allt som både du och jag vill ha
Och varför ska jag behöva låtsas vara glad?"

Så sjunger Nanne Grönvall och så kände jag då jag under dagen fick ett mess från i Åre skidåkande Annapanna.

Strax efter att jag grön av avund, läst messet och spanat in skidåkarbilden, gick jag och hämtade de två andra kursböckerna som BÅDE Annapanna och jag ska läsa SNART. Jag tog en bild på böckerna och skickade som svar!

"För jag är avundsjuk, jag är så avundsjuk
Det finns så myckat jag behöver
Karlar(!), vänner, resor klöver
Avundsjuk, jag är så avundsjuk"

AvundsjuksDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Bokpaketet var så tungt att jag fick be vaktisarna om hjälp med att få upp det från receptionen. En lätt överdrift, men jag fick en trött blick när jag såg tegelstenshögen.

Hej å hå, vad vi ska läsa så ögonen blöder. ;-)

Din studiekamrat.