torsdag 14 februari 2008

Tupp eller höna?

Efter mitt senaste blogginlägg har det inkommit synpunkter, och ja, lite klagomål, på mina kunskaper om djur. Är det verkligen hönor på bilden - är det inte tuppar?

Ja, hur jag nu ska kunna veta det vet jag inte - jag är i princip född ur asfalten och de gånger jag varit ute på landet går att räkna på ena handens fingrar. Men när jag fick höra detta gick jag igång:

"Till skillnad från verkliga livet är ju honfåglarna grå och anonyma med tanke på äggläggning och ruvning och sånt. De här hönsen är ju verkligen färggranna. "

Som kommentar till bilden på inlägget Högstahönset grattar Chickenbabe

Just det - jag kan ju inte illustrera Chickenbabe, Högstahönset och Panelhönan som tre ruggugglor - helt färglösa á lá duva. Tre såna panghönor är självfallet färgfyllda och supersnygga. Det gäller att hålla sig så nära sanningen som möjligt - även när man gör en illustration i Photoshop ;)

FjärderfäDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chickenbabe, Högstahönset och Panelhönan är ju panghönor (färgfyllda och supersnygga)och ska därför illustreras så, oavsett
FjäderfåDirreNs djurkunskaper.

Pullan

Anonym sa...

Ja juuuuust! DirreN