söndag 3 februari 2008

Jag ser det snöar

Denna fina snökatt finns/har funnits på baksidan av huset

Äntligen snö!!! Så länge som jag har väntat! Är det vinter så ska det såklart finnas snö - mycket snö. Idag när jag åkte förbi golfbanan såg jag massor av folk som åkte längdskidor och det såg så kul ut. Kanske något att börja med?!

Som tur var kastade jag mig inte in på närmaste skidaffär och köpte utrustning, utan istället började jag "montera ihop" några lådor jag köpt på IKEA igår när vi ändå var där och packade bilen full med sista-grejorna-till-köksrenoveringen. Tanken var att nu skulle inte papper och annat tjafs ligga överallt utan kastas ner i de här två lådorna.

Jag är ju inte känd för att vara någon superpraktiker - jag är ju mer den intellektuella typen =), varför det tog mig närmare 45 minuter att få ihop två förvaringslådor och då hann jag med att plocka ihop en av dem två gånger (felmontering=börja om från början). Därefter tog det cirka 20 minuter att kasta ner en massa gamla papper i dem och när jag sedan nöjt tittade ut har snön börjat töa bort.

Skidåkningsprojektet får vänta.

SnöDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Lådor är bra att ha när man har många småprylar som ligger och skräpar. Jag vill minnas att jag hade samma utmaning som du när jag skulle försöka sätta ihop IKEAS fiffiga förvaringslådor. Platta paket = krävande arbetsinsats.

Cool kisse förresten. :-)

AnnaPanna