måndag 11 februari 2008

Full fart i Globen

Sverige-Finland söndag 10 februari

Hockey - det är grejor det!

Full fart hela tiden! Det finns så mycket att försöka hänga med i = spelare som hoppar in och ut över sargen, någon som muckar med domaren samtidigt som någon annan tacklar in en motståndare i sargen, några som - av någon outgrundlig anledning - slåss i ett hörn av rinken och så publiken förstås: vad håller alla i publiken på med?! Sjunger, skriker domarj*vel, dansar, applåderar...

Och så de härliga ishockytermerna - de ska jag börja med på jobbet:

- Interference! utvisning, stör ej och livstids avstängning, ska jag börja säga till medarbetare, och framförallt chefer, som ramlar in på mitt kontorsrum för att hindra mig i arbetet.

- Roughing! till penelty box och stanna där och skäms, ska jag skrika till medarbetare och annat löst folk som försöker tränga sig före mig i kaffekön.

Sist, och inte minst, vill jag ha samma mottagande när jag kommer till jobbet som spelarna får när de kommer in på plan MED smällarna på slutet - se filmen á 1.38 minuter:

HockyDirreN

Hur matchen slutade? Finland vann med 2-1.

Om de spelade bra? Ingen aning, är faktiskt ingen hockyexpert. Det var i varje fall kul att se matchen.

Inga kommentarer: