lördag 16 februari 2008

DirreN uppdaterar sitt CV

DirreN uppdaterar sin CV 16 februari 2008 under rubriken Personliga egenskaper:

"Stresstålig, flexibel och anpassningsbar
Jag är en mycket stresstålig, flexibel och anpassningsbar människa. Ett bra exempel på det är den köksrenovering familjen gjorde, vilken pågick i nästan 3 månaders tid:

Strax före julen 2007 flyttades stora delar av köket in i vardagsrummet. Det innebar att vi åt och tittade på tv (så mycket man nu såg av skärmen) i samma rum som gamla köksstommar, nya köksstommar, vitvaror samt julgran och tvätt. Till vänster ser ni det nya köksbordet som under en period fungerade som förvaring för kastruller.

En dag i slutet av renoveringsperioden kom jag hem och fann spisen mitt i hallen. Detta var inte konstigt då jag nyss gått förbi den gamla tvättmaskinen som står och väntar på borttransport utanför huset och som gick sönder mitt i köksrenoveringen, vilket var anledningen till att torktumlaren stått i köket under 2 veckors tid.


Efter att jag parerat mig fram i hallen började jag laga mat. Spisen har under denna korta tid förflyttats tillbaka till sin gamla position i köket.




Jag började med att leta efter hamburgare och strips i frysen, då det är en maträtt som jag faktiskt kan laga. I frysen fanns inga strips men dotterns tights (!). Senare förklarades för mig att det var tuggummi på dem, varför de var i frysen.

När jag väl skulle steka hamburgare hittade jag självfallet ingen stekspade. Lådmodulen var förflyttad till vardagsrummet. Jag lagade till potatisbullar och hamburgare genom att förflytta mig mellan bestikmodulen i vardagsrummet och soptunnan nu ståendes i hallen. Maten avnjöts framför tv:n.

Disken togs om hand påföljande morgon i tvättstugan och under rinnande vatten i diskhon där.

Som ni förstår är jag en mycket flexibel, stresstålig och anpassningsbar människa - jag kan anpassa mig till det mesta utom en dåligt lön förstås ;)"

FlexibilitetsDirreN

4 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vad härligt att det är på G. Blir spännande att få se det live :).

Dirren sa...

Håller med på båda punkterna =)

Anonym sa...

Jag tänker nominera dig som kandidat till årets Fredspris! Nominera kanske är onödigt för i ditt fall är du självutnämnd. Jag förstår inte var all flexibelitet, stresstålighet och anpassningsbarhet kommer ifrån. Finns det någon kurs som du kan rekommendera som jag uppenbarligen har missat?

Chickenbabe

FredsprisDirren sa...

Tack Chickenbabe - jag älskar att få priser och gå på fina utdelningsbanketter med sju-rätters menyer. Fredspriset det blir finfint det ;)