söndag 24 februari 2008

Berörd

Efter psyk-brytsboken kände jag en stark längtan efter att läsa en bok som berör på ett positivt sätt. "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" är en sån bok. Den tog med mig på en känslomässig berg- och dalbana. Jag kände starkt med kvinnorna i boken och jag blev otroligt berörd av deras utlämnande livsöden. Det var länge sen en bok rörde mig till tårar, av både glädje och sorg. Det gjorde Linda Olsson med besked. Boken fängslade mig så pass mycket att jag för en gångs skull inte läste slutet på boken. Det om något är ett gott betyg från mig. :-)

Nu ser jag fram emot nästa bokklubbsträff för att höra om tjejerna har fått samma starka upplevelse av boken.
AnnaPanna

Bild: bokus.com

5 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Hmmm, men det gjorde du ju inte med Pamuk-boken helller ;). Läste slutet alltså, hihi.

Fröken Isakson sa...

Förresten - e du redan klar med den?? jag som inte köpt den ens. Känns i alla fall hoppfullt att du tyckte den var så bra.

Anonym sa...

Fröken Isakson 1: konstigt, eller hur? Det måste ha berott på att jag var så ointresserad av boken, hi,hi.
2: jo, jag sträckläste boken på två dagar. Den är lättläst och den fångade verkligen mig.

AnnaPanna

Dirren sa...

Jisses vilken press jag känner - har ju inte ens köpt boken. Just nu är jag på sidan 50 i senaste Leif GW och väntar bara på att Bäckström ska göra entré.

Anonym sa...

Dirren: ta det lugnt och njut av Bäckström du. Han dyker snart upp och förgyller boken. :-)

Vi får höras i veckan ang. Kentkonserten på torsdag.

AnnaPanna