fredag 29 februari 2008

Alltid bra men aldrig förr SÅ bra

Lyckliga var vi som hade biljetter till Kentkonserten igår.

Lyckliga var vi både innan, under och efter konserten - kanske berodde på att vi var mätta, vilket alltid är en framgångsfaktor ;)

Jag har sett Kent en gång tidigare. Norrköping 2005 - de hade nyss släppt plattan "Döden och jag".

-Kent är inget live-band, var min och Chickenbabes kommentar efter den upplevelsen. Bra musik, som alltid, men någon upplevelse = nja, visst godkänt men inte mer.

Kent, Eskilstuna 2008, något helt annat. Bästa plattan någonsin (?) nyligen släppt, hemmaplan, slutsålt med en konsert som gav upplevelser för fler än ett sinne.

Som vanligt när DirreN är ute och virrar återstår bara två frågor: varför blir ljudet bättre när man har öronproppar och när ska jag slå till och köpta biljetter till Kents Eskilstunabesök i sommar?

KonsertDirreN

Bilderna har jag tagit med min ganska nya mobiltelefon. Det blev ju ok.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fräcka och bra bilder det blev. Heja teknikutvecklingen!

AnnaPanna