måndag 7 januari 2008

Släktträff för klanen

Igår var det dags för den årliga släktträffen hos mor som verkar utökas med fler och fler personer/husdjur för varje år, kul. I år var vi 15 personer* och en hund och katt! som umgicks och njöt av mamsens goda mat.

Jag känner mig alltid upprymd när jag har träffat min stora och härliga familj och inser att jag är lyckligt lottad som har så många och fina familjemedlemmar. Trots våra olikheter och prioriteringar i livet känner jag en viktig samhörighet med familjen och deras liv. Det är en trygg känsla som även ger mig energi.

Nu får vi ladda om inför syskonträffen som går av stapeln senare i vår. Eftersom jag tog över stafettpinnen är det jag som återkommer med en inbjudan när björken blommar eller nått sånt. :-)

Tack för en trevlig träff, familjen!

* Brorsbarnen E och N hade andra planer för dagen. Vi får ses längre fram i vår i stället, och förhoppningsvis på E:s studentexamen. :-)

AnnaPanna

Inga kommentarer: