torsdag 31 januari 2008

Kontorsnörd

När familjen sitter och äter middag brukar jag alltid fråga mina barn vad de gjort i skolan under dagen? De tycker att frågan är tjatig och tråkig, varför de helt enkelt börjat förekomma mig och frågar vad jag gjort på jobbet. Mitt standardsvar är: varit på möte, pratat i telefonen och skrivit på datorn.

Nu för tiden sitter de bara och väntar på mitt standardsvar varpå de tittar på varandra och börjar asgarva - hur kan någon människa frivilligt ha ett så tråkigt jobb: möten, telefon, dator, möten, möten, telefon, dator, dator...eller som sonen summerade min situation:

- Du är en riktig kontorsnörd!

Denna stackars kontorsnörden till mamma har idag varit på besök på en och samma skola två gånger, varit på möte med två helt andra skolor igår, besökt en tredje skola under tisdagen och på måndagen varit på ett möte på en förskola. *PUST*. (Däremellan har jag försökt hinna för- och efterbereda mig.)

Att vara kontorsnörd kan således vara förenat med rätt mycket spring hit och dit och massor av intressanta möten med människor och då inte bara med andra kontorsnördar.

Jag har uppenbarligen en utmaning i att förmedla en rättvisande bild av vad en kontorsnörd gör om dagarna.

KontorsnördDirreN

Bilden på en människa som springer hit och dit har jag hittat på http://www.fotoakuten.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicka kloka barn den där fuskdirren har. :-)
AnnaPanna