tisdag 1 januari 2008

IDOL 2008

Visst kände jag att det var dax - dax att göra något nytt...men vad? Kirurg: går inte - tål inte blod, pilot: svårt = höjdrädd, polis: coolt med bricka men läskigt med bovar. Men varför jaga efter svaren när de ändå kommer till en - när man som minst anar.

På kalla, vackra, snöiga nyårsafton - efter en god middag med trevligt sällskap - utkristalliserar sig oväntat min nya karriär. Barnen sjunger sing star. Jag sitter bara och väntar. Äntligen frågar de: vill ni vuxna vara med?

Jag och A kan inte svara ja snabbt nog. Vi väljer låt. Det måste bli någon med lite motstånd: en låt med svåra tonartsändringar, utmanande crecendon och invecklande diminuendon. Vi väljer därför "Diggelo Diggeley".

Sing star ger oss besked med en gång: urselt, ok, tufft och så vidare vart efter vi sjunger. Jag är överlägsen och med drygt 70 000 poäng får jag omdömet Stjärnskott.

Så IDOL 2008 - here I come. När vi spelade upp inslaget med våra otroliga sånginsatser passade jag på att öva in Diggelo-movsen. Mina andra kamrat A tipsade mig om att ta med en fotstegsmall till audition - det här kan bli min svaga punkt.

Fram till audition har jag alltså att få mina gyllene skor-beklädda fötter att samarbeta med övriga kroppen samt att fylla in en tjänstledighetsansökan.

Nytt år - nya utmaningar - härligt!

StjärnskottsDirreN

P.S Annapanna: vi hinner gå statskunskapskursen innan jag måste dra till huvudstaden.

Bilden på de fina skorna har jag hittat på http://www.imusic.dk/item/0044006400525/herreys-2002-gyllene-hits-cd

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ho, ho. Jag skrattar så tårarna flödar. Dirren som sångfångel.Hur var det med procenten på nyårsafton egentligen? ;-)Sen undrar jag om du hade mutat den där sångmanicken med tanke på omdömet stjärnskott?

Eller är det så enkelt att jag har missat att du är en blivande "Bert Karlsson talang" som bara väntar på att bli upptäckt? ;-)

Frågetecknen hopar sig...

AnnaPanna

Anonym sa...

Gud bevare konungen!

AnnaPanna du kan vara helt lugn och alla vi andra också. Den enkla och enda förklaringen till omdömet Stjärnskott var att "DirreN med gyllene skor" och "A" helt enkelt "glömde" att nollställa programvalet inför nästa låt. Det var omdömet från barnen som sjöng innan som "DirreN med gyllene skor" nu tar åt sig all ära av. Vi som satt på övervåningen och hörde allt undrar med förskräckelse hur det lät i källaren, på riktigt. Men fy skam den som ger sig! Nu är det upp till bevis! Jag väntar med förtjusning på en "favorit i repris" i Stockholm med på R.E.A-gänget den 26 januari. Kanske behöver Hamburger Börs bytas ut mot Globen?

Att "DirreN med gyllene skor" ska komma med i Idol är lika sannolikt som att hon kommer med i i Let´s Dance, med eller utan guldskor...

Satsa på golfen, är mitt tips.
Oavsett vägval är jag väldigt glad i dig!

Madonna, som både kan sjunga och dansa

DirreN utan begränsningar sa...

Annapanna: Procenten?! Nejdu - spiknykter. Är inte bara Dirre, sångstjärnskott utan också taxichafför.

Madonna: Tja, du har nog rätt - jag kan förmodligen bli golfproffs också. Och tack för tipset med Let´s Dance - jag får nog förlänga den där tjänstledigheten ;)