söndag 27 januari 2008

En helg tillsammans med Nezeril, Alvedon och Mollipect

Det är inte ofta jag och mina "hönspolare" tar oss utan för kommungränsen tillsammans. I helgen var det då äntligen dags. Trots tidig planering föll två av resenärerna bort p.g.a fotskada och ändrade familjeförhållanden. Vi hade bokat biljetter till Hamburger Börs för att äta och se föreställningen R.E.A. Ett bra lågprishotell, Colonial, hittade vi på Västmannagatan.

Med mottot '"Nöje går före arbete" ser jag självfallet fram mot helgen och vad händer - natten mellan fredag och lördag bryter tristaste förkylningen ut och jag ligger i feberfrossa och rethosta hela natten. Trots det känner jag mig på lördag morgon så pass skaplig att jag åker med.

Helgen var helt ok och jag vill särskilt tacka mina kompisar Nezeril, Alvedon och Mollipect (bästisen Coccillana var såklart helt slut) för allt stöd. Tack också A och M som stått ut med störande hostningar och nysningar under middag och föreställning. Slutligen delar jag ut en tapperhetsmedalj till Chickenbabe/Madonna för att du orkade dela rum med mig - det orkade jag knappt själv.

Betyg till föreställningen R.E.A = 3 förpackningar echinagard. Betyget är ett snitt: första ungefär tredjedelen var rätt trist men därefter och sista delen var tvärtom helt suveränt bra.
Hotellbetyg = fyra flaskor Kan Jang. Utan den läskiga och omoderna hissen hade betyget blivit högre.

FörkylningsDirreN

En bild på min kompis Alvedon har jag hämtat från http://www.alvedon.se/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars dirren. Host, host.

Ett alternativt tips till Continental är ett hotell som heter Pärlan.

//Anne-Li

Dirren sa...

Tack världens bästa Anne-Li! För att du tycker synd om mig, det är SYND om mig, och för det braiga tipset på lågprishotell.