söndag 30 december 2007

Varför?

Efter ett besök på IKEA måste jag bara fråga: varför???

Varför tar man med barn mellan 1 och 5 år till IKEA? De tycker helt säkert inte att det är kul - det är därför så många av dem skriker. Att ta med spädbarn är helt ok - de är nöjda bara de får vara med pappa och mamma, men snälla: ta av dem alla ytterkläder och täcken - det ser VARMT ut när allt det där är på och vet ni vad: det är därför DE skriker!!!

Vad jag också undrar, så här dan före nyårsafton, vem fixar nyårssupén? Eftersom nästan alla mantalsskrivna i norra Sörmland och södra Västmanland var på IKEA idag, dagen före nyårsafton, blir man ju jädrigt orolig för hur det ska gå med maten imorgon. Nog för att jag inte är någon större stjärna i köket, men jag vet att middagsbjudningar kräver både inköp och förberedelser. Vem? Vem?

Noggnällt.

Annars var besöket lyckat. Vi beställde en låååång bänkskiva med ditmonterad diskbänk á là leveranstid 5-6 veckor och en massa stålar. Vi köpte också lite smågrejs till köket, kudde+täcke+madrass till sonen och ett jättebra skoskåp till hallen. Av vårt hallgolv att döma kan man tro att drygt 8 personer bor i huset - skor överallt. Det är snart ett minne blott.

IKEA är rätt kul trots allt.

NyårsDirreN

P.S Jag åker hem till min snälla vän A. och käkar imorgon. Hon var inte på IKEA idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Telepati eller samma smak?
Det där skoskåpet har även jag och J spanat på. Vi har nämligen också märkt att skor har en förmåga att ligga överallt och ingenstans.

Får jag ta en titt på skåpet innan vi drar till IKEA?
AnnaPanna

Dirren sa...

Självklart - ni är alltid välkomna. Hör av mig när det är ihopmonterat.