tisdag 4 december 2007

Nu byter jag ut grått mot gult

Nu är resväskan packad, passet upphittat och bankkortet kirrat. Nu är jag redo att dra mot de sydligare breddgraderna. Det utlovas +17 och sol i Barcelona så jag har packat lätt denna gång. ;-)

Nu längtar jag efter tapas, cavas, Dali, ramblan, shopping och en kulturell vandring i Vindens skuggas fotspår*.

Hasta luego säger AnnaPanna
* Boken "Vindens skugga"av Carlos Ruiz Zafón utspelar sig i Barcelona.
Bilder: från airtours.se. Hamnen i Barcelona och hotellrummet där jag ska vila mina trötta shoppingben.

6 kommentarer:

Dirren sa...

Ha en bra semester!

Fröken Isakson sa...

Hoppas ni har det kanonbra i Barcelona. Hur gick det med filmen??

Kram Linda

Anonym sa...

Va, semester nu igen.
Det har du inte sagt något om...?

Ser ju trevligt ut jämfört med grårusket här hemma.

Ha det så bra i värmen!

Anonym sa...

P.S Det var bror duktig i vallentuna som skrev ovanstående.

Anonym sa...

Hej faster! Ha en bra resa! Hälsa joakim von anka.
Kramar från Brorsdöttrarna E & S =)

Anonym sa...

Dirren: tack, Barcelona var underbart och varmt! :-)
Fr. Isakson: vi njöt i fulla drag av bland annat tapas och soool! Vet inte hur det har gått med videon, hi.hi. Får kolla upp det i veckan. :-)
Bror duktig: kul att få ett inlägg av dig. :-) Jocke och jag tröttnade på grårusket och tog en sista minuten till Barcelona. Det gjorde vi helt rätt i, vi har njutit av sol och värme i fem dagar.
Brorsdöttrarna E&S: tack för hälsningen. Vi har haft det bra på semestern. Joakom von Anka hälsar tillbaka.

Tack för alla hälsningar nu känns det som vi har laddat solbatterierna...ett tag i allafall. :-)
AnnaPanna och J