måndag 3 december 2007

Livstid

Trots att berättelsen är något förutsägbar och att hela alltihopa känns igen är Liza Marklunds senaste bok "Livstid" helt omöjlig att lägga ifrån sig. Berättelsen byggs upp på ett sätt som gör att jag bara måste läsa vidare...jag vill veta mer...jag vill veta hur det slutar!!! Språket är rappt och målande - inte ens de blodiga detaljerna lämnas åt fantasin.

Jag har läst alla Marklunds deckare och kommer helt säkert att läsa eventuella framtid. De har allt vad en bra deckare kräver.

Betyg: 4 koppar välsmakande kaffe från Kvällspostredaktionens kaffeautomat (av fem möjliga). Till det en helt ok inplastad ostmacka köpt ur automaten brevid.

BokDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Marklunds deckare och ska absolut läsa denna. Utlåning, dirren? :-)

AnnaPanna

Dirren sa...

Japp, min "nya" Anna har den just nu - sedan kommer den direkt till dig.