söndag 2 december 2007

Fest- och hästhelg

Arbetsveckan avslutades på fredageftermiddagen med after work på Grappa. Jag och två av mina arbetskamrater planerade inför julfesten. Inte helt oväntat deltar jag i båda festkommitteérna inför årets julfest - man vill ju inte lämna något åt slumpen ;)

Lördag morgon sätter sig jag och dottern på Stockholmståget. En hel helg ska vi titta på hästar i Globen och shoppa. Mina förhoppingar kring Stockholm International Horse Show var väl sådär. Men jag blir positivit överraskad - showen kräver inget specifikt hästintresse utan även hästskraja som jag kan njuta av den som består av galopperande snögubbar, skrittande riddare, helt galen fyrspannskörning (för nu vet jag vad det är) och hästhoppning med självaste Malin Baryard!

Shopping hann vi verkligen med - vi shoppade i Globen, i Farsta (!) och idag söndag inne i centrala Stockholm. Sov gott gjorde vi på bästa Royal Viking!

Fest- och hästDirreN

Upphovsman till bilden och videon är DirreNs dotter. På bilden ser vi en modig hästhoppare hoppa över ishindret som är -25 grader kallt...brrrr. På videon ser vi fyrspannskörning - värsta draget och helt galet.

3 kommentarer:

- sa...

Det låter som ni har haft en god och mysig helg. Vad blev det för shoppingfynd?

Anonym sa...

Dirren suktar efter beröm så jag ilar till undsättning med en gång: du är sååå duktig och ambitiös som lägger ut en video här på bloggen. Jag är bländande imponerad! Guldstjärna kommer här. Bra så? ;-)

AnnaPanna

FilmDirren sa...

Jag är nöjd!