lördag 1 december 2007

Dolda kunskaper

Dirren påminde mig om att högskolan ger en intressant kurs i statsvetenskap i vår. Jag har länge sneglat på kursen, men har inte fått "tummen ur" att söka förrän nu. Sagt och gjort, jag klickade mig snabbt in på studera.nu för att söka en plats. Eftersom ansökningstiden egentligen har gått ut får jag väl kvala in i någon kvasi-grupp och nu hoppas jag att mina högskolepoäng ger mig en plats.

Igår loggade jag in för att kolla hur procesen går och fick en trevlig överraskning när jag såg mina högeskolepoäng. Utöver min fil.kand examen och 20 poäng i sociologi har jag 7 poäng på en kurs i lingvistik! Fråga mig inte varför jag har läst det ämnet, men det har jag gjort, en gång i tiden, på Göteborgs Universitet. Jag kan svagt minnas att jag tröttnade efter halva terminen. Därav poängen. Hur som helst är det här en kul reminder och ger mig kanske en bättre placering i urvalskön. :-) Håll tummarna nu! Besked borde dimpa ner i december/januari.

För övrigt är datatekniken som bäst när register samkörs så jag slipper klippa och klista in meriter och dylikt.

Lingvisten AnnaPanna ;-)

2 kommentarer:

HögskoleDirren sa...

Jag håller tummarna för att antagningsfolket antar dig så att vi kan statsvetenskapa tillsammans!

Anonym sa...

Högskoledirren/eller kär dirre har många smeknamn: det är bra med fler tummar som kniper. ;-)

AnnaPanna