torsdag 27 december 2007

Camilla är förlåten

Ännu en bok av Camilla Läckberg - Tyskungen - är genomplöjd. Jag har verkligen verkligen gillat hennes tidigare böcker och även denna är ok, men inte mer än ok.

Otaliga parallella berättelser gör att det snurrar ordentligt i huvudet på mig - vem var Kjell nu igen, Beata???, Carina!!!. Om jag förstod vad alla dessa parallella berättelser har med saken att göra skulle det vara helt i sin ordning - men jag gör ju inte det trots att jag kommit förbi slutet. Fast jag misstänker att Camilla har lagt ut lite trådar som hon kan ta upp i nästkommande böcker.

Vad som ändå gör att Tyskungen får ok är att det dröjer mer än halva boken innan jag börjar ana hur det hela hänger ihop. Som vanligt är dessutom språket rappt och rytmen gör att boken är lättläst.

Tyskungen får betyg tre påsar Dumlekolor av fem möjliga. Dessutom är Camilla förlåten för att hon lurade mig att busringa mig själv i somras - jisses, det var en riktig skräckis om något.

BokDirreN

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Hahha det var ju jättekul när hon busringde dig ;-)! Hade velat se din min hihi.

Anonym sa...

Jag är inget fan av Läckbergs böcker, men den där busringen var kul. Speciellt när Dirren lyckades lura sig själv. Ho, ho ;-)

AnnaPanna