söndag 11 november 2007

Hundvakt på hal is

Idag har jag och J gjort en god gärning som hundvakt åt rara Mille (fröken Isaksons hund). Mille är en väldigt väluppfostrad kille, men attans vad stark han är när det dyker upp intressanta objekt på vägen. Det i kombination med blankis är en tuff utmaning som jag fick erfara idag. Som tur är har J simultankapacitet och lyckades få stopp på både mig och Mille innan jag tappade balansen.

Hundliv innebär mycket uteliv, så vi har hunnit med både snöbollskrig, långpromenad och däckbyte. Inte illa för att vara en söndag = vilodag. :-)
Fuskmatten Annapanna

3 kommentarer:

DirreVirren sa...

Hälsa till min kompis Mille vid nästa vakttillfälle. (Vem vaktar vem - Mille Messias eller Messias Mille eller Annapanna Messias och Mille eller...)

Lex sa...

Mille är en riktig go vovve! Vad bra att ni kan vara hundvakter åt honom i bland :-)

Annapanna sa...

Dirrevirren: ja, det kan man undra... ;-)

Lex: håller med dig. Mille gillar att busa så det passar oss perfekt. Det är trevligt att ha hund på lån. Vi får det bästa av två världar känns det som. :-)