onsdag 21 november 2007

Girlpower

Girlpower - så kan man också sammanfatta filmen "Solstorm". Precis som mina Malvavänner tycker jag att filmen var bra - och inte särskilt förutsägbar. Tvärtom, efter att ha tyckt lite halvsynd om "offret" filmen igenom kan jag inte mer än tycka att han fick vad han förtjänade då sanningen uppenbarade sig på slutet. Vad som också slår mig är all denna girlpower filmen innehåller: en mamma som tar saker och ting i egna händer, en tvärhöggravid polis som tar en husransakan alldeles egna händer och en bästa tjejkompis som tar en hundskulptur i egna händer för att göra mos av självaste Persbrandt - inga mesiga brudar här inte.

Nöjd lämnar jag biografen och ramlar in i matchen Sverige-Lettlands 15:onde minut. Ganska schysst match trots allt - långt ifrån lika bra som filmen - men herrejisses - grabbarna vann ju! Girlpower passar vi på att skicka med landslaget till EM - för det kan de behöva!

DirreN

Powerpuffpinglorna som syns på bilden ovan har också mycket Girlpower.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka schyssta powerfuffar! Är puffarna ätbara även för vuxet folk?

Annapanna

DirreN sa...

Ok Annapanna - nu blandar du nog ihop coco-puffar med powerpuffpinglorna: coco-puffarna äter man mycket riktigt och powerpuffpinglorna tittar man på tv på. Så det så!

Anonym sa...

I see. Vilken kanal kan jag beskåda powerpuffpinglorna på?

AnnaPanna