söndag 25 november 2007

DirreN mitt i köksrenoveringen

Nu börjar köksrenoveringen.

Lördagen har delvis ägnats åt att dra igång den nya kylen och frysen och städa ur de gamla som ska säljas vidare. På fredag drar beredskapsledig sambo till Enköping och Västerås för att köpa fläktgrejor och köksstommar, luckor, lådor sån`t.

Sen tar vi det hela sektionsvis. Jag har fått uppgiften "tvätta-taket" vilket jag tycker är en elak uppgift. Jag ska faktiskt vara så generös att jag helt glömmer bort att någon ens kommit på tanken att vara så oresonligt dum mot mig. Uppgiften "koordinator" passar mig mycket bättre - jag kan omvärldsbevaka (titta på tv, surfa och läsa tidningar) och välja tapeter och sån`t - det tror jag blir mer lagom för mig.

Idag ska adventsljusen upp. Nästa helg åker jag och dottern till Stockholm för att besöka Stockholm International Horse Show ena dagen samt shopping på stan andra dagen. Och eftersom sambon har fullt upp med att tvätta taket (!) så får väl jag göra en adventsljuskoordinatorinsats redan nu!

RenoveringsDirreN

Bilden på vår frys/kyl kommer från http://www.tretti.se/. Bilden på adventsljusen kommer från http://sv.wikipedia.se/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att köksrenoveringsprojektet är på G. Lägg gärna ut bilder, du vet före och efter. :-)

AnnaPanna

Anonym sa...

Jag har läst någonstans att när man renoverar sitt kök skall man även kosta på sig lite lyx, vi har renoverat vårat kök och vår lilla lyxpryl blev en diskmedelspump inbyggd i diskbänken,trot om du vill men idag kan jag ej vara utan pumpen. (kostnad ca 100:- på IKEA:))

Häls fr hon i receptionen