torsdag 18 oktober 2007

Vi vill ha mål mål mål, mera mål

Sverige-Nordirland, Råsunda, Solna, Sverige
Em-kval Sverige-Nordirland. Det kunde ha varit så enkelt. 1-0 tidigt i första halvlek och det var väl det som var problemet - för sen slutade Sverige spela fotboll. Först när Nordirland kvitterade, ganska långt in i andra halvlek, vaknade Sverigespelarna igen - men då var det för sent, bokstavligt talat. Nåväl, trots trist fotboll är resultatet oavgjort ok. Sverige kommer nog till Em.

Det bästa med att se en dålig fotbollsmatch live är att upplevelsen ändå blir bra. Det är så mycket på gång runt omkring den. Det är helt enkelt lätt att hålla sig underhållen ändå.

Efter några dagar med full fart känner jag mig redan på torsdagkväll som en urvriden trasa. Först intensivt, och givande internat med informatörerna, direkt därefter match på Råsunda och så påföljande dag med olika möten i rapp takt. Tack och lov att det är fredag imorgon. Efter att jag avverkat mina tre möten och min låååånga e-postlista får jag äntligen två dagar att vila upp mig på!

Dirren

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dirren och Messias var på samma tillställning, men ni verkar ha missat varandra (matchen). Osis, eller hur? :-)

Annapanna

Fröken Isakson sa...

Jag tycker att ni hejjade på dåligt! 1-1, hallå!

Dirren sa...

Det förklarar det totala kaoset på och utanför plan...alltså att allas vår Messias var där.

Anonym sa...

När man hör detta orimliga påstående så tänker även den mest ateistiska: Det måste ändå finnas en gudomlig rättvisa. Uppviglardirren spårade som vanligt.

M.

FörvirrDirren sa...

Vår vägvisare - var har du varit?