lördag 27 oktober 2007

Kent x 2

Tillbaka till samtiden. Så heter Kents nya CD. Inköpt av mig idag. Och jag har lyssnat och lyssnat och den är såååå bra. Inte oväntat. Bara bra låtar. Trots det slår ingen ut min Kentfavorit genom tiderna: Kärleken väntar, från Vapen & ammunition.

Chickenbabe och jag kom på för ett tag sedan att snart är det dags att gå på konsert igen och vad är på gång? Kent kanske. Jodå, det var på gång, vilket man inte kan säga att Chickenbabe och jag var för det var SLUTSÅLT när vi började leta biljetter. Så kan det gå - så nu får hönsen hitta på något annat, vilket med stor sannolikhet blir ett Göteborgbesök med ett Lena/Orup-inslag (nån gång ska man väl ändå komma till Göteborg!!!!). Apropå Chickenbabe, jag är lite orolig för henne - har inte hörts av på ett tag - kan hon ha blivit bortgift i Dubai?!

Nåväl, tillbaka till samtiden. För nu ska jag träffa en annan av Eskilstunas Kentar...och hans fru.
Så Tjing på er!

SkivbolagsDirren

Den fina bilden på CD-omslaget kommer självklart från http://www.kent.nu/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till punkt och pricka (otroligt, men sant). Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar på skivan och jag gillar verkligen deras nya sound. Mina favoriter just nu är Elefanter och Ingenting.
Enligt största fanset av alla Kent fans, min vän M så ska Kent spela i Tuna i mars. Jag hoppas verkligen hon har rätt. Vi får luska vidare i "ryktet".
Annapanna

DirreVirren sa...

Spela i Tuna?!!! Jag paxar biljetter direkt!