måndag 29 oktober 2007

Höst på golfbanan

Kanske var det säsongens sista golftur igår. Det beror på. Det var ju ganska varmt igår och ganska fint väder. Så länge termometern visar +10 grader eller mer finns ingen anledning att sitta hemma och sura över omöjligt golfväder. Lungt och fint var det på banan också. Bara några ensamma entusiaster.

Att säsongen börjar lida mot sitt slut var enkelt att räkna ut - vintergreenerna stod prydligt uppställda nära de vanliga greenerna som vi i och för sig fortfarande kunde spela på. Men, jag spelade uselt. Inte bara för att det var nästan två månader sedan jag spelade, utan också för att jag lider av ihållande nackspärr. Och sist men inte minst: jag spelar helt enkelt generellt sett ganska uselt.

Tanter i min ålder behöver ofta träna mycket för att gå från golfstadiumet usel till dålig. Kanske blir jag dålig redan nästa säsong - det vore roligt som omväxling. Sedan kan jag satsa på att bli knappt godkänd. Då kanske jag får något slags kort eller så som jag kan sitta hemma och beundra. Det är nog det här som är så kul med golf - det är en riktig utmaning. För vad händer den dagen jag får officiellt handikapp och utmaningen så att säga är över? Ja, då kanske jag tröttnar - oh hemska tanke!

Må dåligheten sitta i!

VintergolfDirren

Fotot kommer från http://www.freefoto.com/ och visar några höstlöv. På golfbanan fanns det också många höstlöv. Därför var det ibland svårt att hitta bollen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad ska tant syssla med nu då? ;-)

Annapanna