söndag 14 oktober 2007

Helgen som kom och gick

Hu! Vad snabbt ledigheten går. Den underbara fredagskänslan försvinner nästan lika snabbt som den infinner sig. Så känns det i alla fall för mig.

På fredagarna har jag infört en ny och nyttig vana. Jag avslutar arbetsveckan med ett halvrivigt spiningspass som får såväl surdegar som segheten bortmotad för resten av kvällen. Efter passet är det underbart att sjunka ner i soffan med ett glas vin. Bör testas för den som känner sig tveksam!

Lördagen susade förbi med stopp hos Mio, besök hos mamma och K i K-sund och avslutades med ett härligt bastubad hos fröken Isakson och F. Tack.

Idag, söndag var det dags att utföra diverse saneringsjobb i hemmet och ta en tur till stugan för att påbörja höstens stängningsprocedur.

Sådär, nu känner jag mig redo för nya utmaningar. Som till exempel konferensen på Bommersvik som infaller på tisdag-onsdag.

Helgfiraren Annapanna
Bildkälla: mitt bildarkiv. Höstljung från Särö.

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Det var kul att ni kom förbi. Få göra det snart igen =)