lördag 13 oktober 2007

Dirren mitt i smeten

-Och vad ska du göra i helgen då, undrade en av mina nya kollegor på fredagsfikat. -Tja, städa, tvätta, inget särskilt lördag då sambon ska på firmafest och jag och barnen ska bara stirra på tv:n och softa å så. Lite ett-års kalas på söndagen klämmer vi också in förstås.

Fredagkväll 19.28. Telefonen ringer. Det är till mig. Det är min värsta bästa kompis T. som undrar vad jag ska göra imorgon (alltså lördag). Inget särskilt, svarar jag, och rabblar upp aktiviteterna. Va bra, säger han. För du ska följa med mig till teatern och se "Svenskar är också människor" av och med Fredrik Lindström. Jag har biljetter.

Schysst. Nog hade jag lagt märke till att denna föreställning skulle hållas nu i höst och nog hade jag tänkt att den skulle jag vilja gå på men därifrån till handling hade det inte hänt mycket...uppenbarligen.

Sagt och gjort. Lördagkvällen har jag alltså tillbringat mitt i teatersmeten - i en fullsatt salong underhållen av en fantastiskt rolig föreställning. Efter föreställningen knallade jag hem, då jag hade mor och far här som sällskap till barnen, då sambon är ute och springer på firmafest, ni vet. Värsta bästa kompisen T. gick vidare med föreställningshållaren och co ut på en bit mat och en öl. Jag hänger på även det nästa gång...

TeaterDirren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med teater! Tyvärr kunde jag inte spana in föreställningen på nätet eftersom ev.guiden trilskas igen. Suck!

Annapanna

Anonym sa...

Vilken överraskning! Var hittar man sådana vänner? Är också på jakt efter en värsta bästa kompis!

A

DirreVirren sa...

I ekonomiträsket kan man fiska upp sådana här fina fula fiskar :)

Anonym sa...

Å jag som trodde ekonomerna höll hårt i plånboken. ;-)

Jag hade gissat på informatörsträsket. :-D

Annapanna