torsdag 27 september 2007

...ett...

Färga håret? Klart jag kan! Som svar på kommentaren till blogginlägget ...två... " Pernilla Wahlgren har setts med ny färg i håret typ Golden Pralin. Kanske någonting för "look a like" Dirren att göra entré med på nya jobbet?"

Näst sista dagen på jobbet har jag haft det stressigt: gått omkring och väntat på komplimanger om min nya hårfärg (och var f*n var dessa?), lämnat över tre arbetsområden, sopat igen alla spår och smygit med hemligheter.

Okej, vi tar det från början med frågan: Var är allmänna reklamationsnämnden när man behöver dem som bäst? Alltså, sist jag färgade håret valde jag en förpackning med supersnygga Pernilla Wahlgren som konsumentupplysning över hur-du-som-köpare-av-denna-produkt-kommer-att-se-ut-efter-att-du-använt-den. Var det någon som blandade ihop mig med Pernilla Wahlgren efter den färgningen? Nej, däremot fick jag höra av en orolig, för stunden miljökämpe i Kolsta Hatt, som uppenbarligen inte tyckte att jag skulle bada på hennes badplats: "Doppar du huvudet kanske fisken dör".

Okej, jag försöker igen men att hoppas på en Pernilla-look det har jag gett upp. Spanade in den här bruden - Nutrisse Garnier 4.3...snygg...rätt lik mig...det här kan funka. Kvar för dig som bloggläsare är nu att jämför denna bild med ovan och utvärdera resultatet.

Lämnat över tre arbetsområden = noll kvar. Jippi!!!

Sopat igen alla spår, alltså tagit bort namnskyltarna på internpostfacket, korridorslistan och rummet. Avvecklat mobiltelefonnumret och sms:at ut nya nummer - lite sån´t småpyssel.

Sist och ABSOLUT inte minst: smygit med hemligheter. Men om det kan jag inte berätta mer, för som Alfons kloka faster säger: "En hemlighet är ingen hemlighet om man inte smyger omkring en massa med den".

UppsägningsDirren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pommesfrites! Nu har i alla fall jag vaknat.

Se upp för dirren lixom! ;-)

Annapanna

Anonym sa...

Guuu´vad nyfiken jag är på hemlisen! Måtte det bli onsdag snart. :-)
Vi blir 29 pers på onsdag, bara så du vet.

Annapanna

PS. Av mig fick du iaf en komplimang. Har du glömt bort det?

DirreVirren sa...

Alltså - du är ju mer nyfiken än Karlsson på taket!!! Jag säger som Alfons kloka faster: "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge".

Anonym sa...

Jag börjar gilla den där kloka fastern mer och mer märker jag hälsar Annapanna. :-)