tisdag 25 september 2007

...tre...

Min sida av "cellen" börjar bli ganska ödslig nu - det mesta är städat eller flyttat. Idag har varit en brokig dag med allt från sjuktransport av gipsad granne till guldfärgssprayning av gammal dator (?). Två olika turer till kollegor i andra hus och en massa telefonsamtal, som vanligt!

Imorgon ska Annapanna och jag äta snittar och dricka champange, hoppas vi, då vi är inbjudna på invigning (eller öppet hus kanske de kallade det för). Därav presentfixandet i form av guldfärgssprayning.

Sedan lurar det en massar ugglor i mossan och en massa rävar bakom nuvarande kollegornas öron - festfixargänget försöker dölja vad det ska utsätta mig för på avskedsfesten...än har jag ingen aning men helt klart är att jag kommer att få tillbaka för både det ena å andra. Men som Alfons kloka faster säkert skulle säga: "Anfall är bästa försvar". Knäck den ni, festfixare.

UppsägningsDirren

Inga kommentarer: