fredag 28 september 2007

...noll!

Dagen D var här med blandade känslor:

- timmarna för lunch uppvaktades jag av några oväntade arbetskamter med blommor och presenter. Jag trodde att jag skulle slippa min sentimentala sida, men jisses va´ tufft det var. Jag är trots min hårda yta riktigt känslig längst inne. Lunchen var ännu svårare då jag fick mat och urgulliga presenter av Fröken Isakson.

Med lite mascara under ögonen började jag alltså mitt nya jobb 13.30 med introduktion kring ekonomistyrning. Helt nödvändigt att förstå och känna till - vilken bra början.

Ett sting i hjärtat kände jag ändå när jag, ensam och övergiven (och nu börjar jag bre på också) gick förbi stadshuset på vägen hem. Det lyste lite svagt från mitt gamla rum, som jag omedelbart kunde urskilja med hjälp av den fjäderbeklädda julljusstake som står i mitt gamla fönster och Annapannas huvud som skymtade från närmaste fönstret intill detta.

-Har jag gjort rätt val, frågade mitt sorgsna hjärta. Och vet ni vem som svarade? Helt otippat uppenbarade sig Alfons kloka faster med visorden: "Jadå, var sak har sin tid".

NyanställningsDirren

Blomman på bilden kommer från interflora.se och är ganska lik den jag fick, fast den jag fick var mycket finare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte Alfons faster som säger så det är chefen BÅB!

A

SkolDirren sa...

He he :)