söndag 16 september 2007

Dansk dynamit när den är som bäst

Minns ni tv-serien "Riget" av Lars von Trier som gick på tv ´94 och ´97? Det gjorde inte jag. Men nu har en kompis ändrat på det eftersom han misstänkte att jag som är ett stort fan av dansk film skulle gilla Riget.

Sagt och gjort, jag började kolla på första cd:n för nå´n vecka sen och nu är jag fast. Igår kväll såg jag ytterligare två avsnitt och hade inte John Blund hälsat på hade jag sett ännu fler.

"Det er en original, uhyggelig og sort humoristisk rejse ind i en mystik og okkult verden af levende og dode på Kobenhavns Rigshospital - kend som Riget" (Citat från baksidan av filmen Riget-Lars von Trier).

Betyg: fyra bländande och feta guldstjärnor.

Filmdiggaren Annapanna

2 kommentarer:

FilmDirren sa...

Den är väl textad på svenska ändå?
Undrar Dirren som inte kan ett ord danska och faktiskt inte riktigt fattar vad det står på baksidan

Anonym sa...

Det är klart den är - om du väljer svensk text. :-)

Annapanna