måndag 24 september 2007

Både nytta och nöje

Ja, det är vad min helg innehållit. Nyttan bestod i att sortera och rensa ut över 5 års sparade papper så som räkningar, årsbesked, försäkringsbrev, lönespecifikationer etc. Det är inte klokt att det inte blivit gjort innan med tanke på mitt ordningssinne och mitt kontrollbehov. Men ibland så överraskar man sig själv med lite oordning! Papperna har i vart fall inte varit utspridda på alla möjliga ställen utan varit akiverade på ett och samma ställe. Nu är de som sagt sorterade och väntar på att sättas in i pärm. Förutom detta har jag lagt upp två par byxor. Ett jobb som också är tråkigt ialla falla för den som inte är 1,78 cm långa och kan köpa byxor utan att plocka fram symaskinen.
Nöjet bestod i att besöka Julita som jag tididgare tipsat om. Det var riktigt fint väder i lördags så vi tog en tur dit ut. Det var inte så många utställare men man kunde köpa med sig lite olika sorters äpplen och kolla in alla sorters äpplen från A-Ö. Tänk att det kan finns så många olika äpplen i detta land! Besöket avslutade med en guidad visning av slottet/herregården. Det är alltid roligt och intressant och se hur man levde för. Det som var mest imponerande var kristallkronan i musikrummet. En gåva från Napoleon till sin hjärtevän som så småning om hamnade på den Sörmländska landsbyggden. Inte illa.

Och nu har ännu en arbetsvecka inletts. I morgon åker jag och mina kollegor till Stockholm för att planera verksamheten för hösten och för att träffa den nye chefen.

A

Inga kommentarer: