fredag 24 augusti 2007

Hit och dit

Igår, efter jobbet, var jag och min kamrat A (som lurat in mig på det här med golf) och after workade.

Vi började på Grappa med ett par glas vin och tilltugg. Samt rätt mycket golf-terapi-snack, då min kamrat fullständigt tröttnat på golf. Efter det andra vinglaset såg hon dock ljusare på sin golfkarriär och påstod till och med att hon har för avsikt att träna i helgen.

Men man kan ju inte sitta på ett och samma ställe en hel kväll och ruttna, som min tonårsdotter skulle uttrycka det hela. Kamraten, som slutat röka för länge sedan, fick för sig att det var dax för en liten cigg igen så vi traskade vidare till tobaksaffären och fortsatt därefter till puben Bishop Arms.

Väl där beställde vi oss varsin Kilkenny och golfmotivationen var nu på topp. Min kamrat tyckte till och med att det var roligt att höra om de slag jag gjort senaste golfrundan - trots att hon fick höra om några av slagen i detalj ett flertag gånger, vilket förmodligen berodde på att vi var inne på alkholenhet nummer tre för kvällen.

Med den nyförvärvda kunskapen att värsta bästa Mastertourproffset laddar med just alkohol och cigg la även jag till den sista ingrediensen på den dieten. Så där på bästa puben satt två nyblivna golfare och drack bira och puffa utav bara den en torsdag klockan 19.00.

Nåväl - så länge det finns golfbanor finns det även hopp för oss som golfare.

Dirren
Hit och dit blir det när man ser en skylt som på bilden, vilken kommer från http://www.freefoto.com/

Inga kommentarer: