torsdag 16 augusti 2007

The final countdown

Hur kan en semester ta slut så snabbt? Var kan man klaga?

Imorgon är min sista officiella semesterdag, men jag bryter inte fullständigt ihop. Jag går ju tillbaka till några veckors "uppsägningstid". Och eftersom jag har städat och dokumeterat i princip färdigt ska jag softa!

På min sista semesterdag ska jag besöka min dotters nya skola, ta en liten tur och golfträna, inventera inför skolstart (typ finns det gympakläder och sånt) samt handla en massa mat (fy så trist - mycket roligare att äta).

Nu börjar ju även skolan igen och samtliga aktiviteter, vilket innebär att logistikfunktionen behöver köras igång igen. Mat, kläder, medlemsavgifter och även ibland transporter.

Så se upp i stadshuset - snart är jag på plats igen. För the final countdown!

SemesterDirren

Kontorsfotot hittade jag på http://www.freefoto.com/

3 kommentarer:

sa sa...

OK
Vi är beredda.

Anonym sa...

Jag ska tänka på dig på måndag, när jag fortfarande njuuuter av min semester! Ta det lugnt nu med grannarna så att jag inte måste ta hand om "rester" när jag kommer tillbaka.

Annapanna

SemesterDirren sa...

Självklart ska jag inte ta det lungt med grannarna när jag kommer tillbaka utan fortsätta att göra mig ökänd! Uppsägningstid är inget man slösar bort genom att gå omkring och vara trevlig. Nej, nu kommer rätta, otrevliga, lata och arroganta Dirren fram och gör att alla drar en lättnadens suck den dagen jag slutar. Det kan bli hur kul som helst ;)