söndag 12 augusti 2007

Dirren droppar sin värsta last

Nu är det slut! Nu är det slut med tramset dricka dyrt och miljövidrigt vatten på flaska. I många år har jag varit beroende av kolsyrat vatten på flaska och mest tyckt att jag är nyttig som inte dricker cola eller har någon annan vidrig last. Men är den här så mycket bättre då?

Nej, det är väl snarare ett hån mot alla de människor i världen som inte har rent vatten att jag, som har obegränsat med bra och billigt vatten i kran, ändå väljer att köpa på flaska.

Nu får det vara slut. Jag kommer nog inte att bli rolig under abstinestiden, men vad spelar det för roll: jag har ju ändå uppsägningstid och kan inte bli avskedad för dåligt beteende då jag redan sagt upp mig själv :)

Och någon gång ibland tänker jag festa loss på en Vichy Nouveau Citron Lime.

KranvattensDirren

Bilden är hittad på http://www.carlsberg.se/. De röda strecken har jag fixat själv i photoshop.

3 kommentarer:

sa sa...

Dirren är verkligen att gratulera till ett klokt beslut. Vad kan nästa steg bli?
Det finns mycket att ifrågasätta kring det vi stoppar i oss utan att egentligen behöva det. Mat och dryck som transporteras över halva jordklotet. Italienska och spanska viner funkar väl minst lika bra som de från Australien och Chile. Och några kanariska tomater kan man också byta ut mot morötter en kall vinterdag.

För övrigt har dirren en närmast osannolik förmåga att tajma och samordna information och beslut. När jag läser dagens ledare i DN anar man dirrens tentakler in i mediavärlden.

Fröken Isakson sa...

Vilket klokt beslut dirren. Vad av detta? Om det blir för jobbigt kan ju dirren alltid köpa en SodaStream (rekommenderas starkt)!

Anonym sa...

Vad har hänt med dirren under semestern? ;-)

Annapanna