söndag 22 juli 2007

Övernaturligt och helt onaturligt

Så här säger Harry Potter:

- Om du ska lyckas måste du träna mycket. Men det viktigaste av allt: du måste tro på dig själv.

Huruvida Harry lyckas vet man inte riktigt efter att ha sett "Harry Potter och Fenixordern". Hans uppdrag är ju att ta kål på den där onda snubben Voldemort. Och i denna film fightas de rejält - och båda överlever. Fast Harry gör ett riktigt "uppföljarslut". Han säger: "Bara en av oss kan överleva - det betyder att en av oss måste dö". För övrigt tycker jag att filmen är ok. De första cirka 30 minutrarna är det sömnpillervarning på, men slutet tar sig verkligen med buller och bång och coola effekter. Filmen är 2 timmar och 18 minuter så ett tips från mig är att köpa en stor pop-corn och stor cola. Jag snikade på en barnmeny och det straffade sig med kurr i magen.


För övrigt kan jag bara konstatera att det är klart grabben har rätt - hårt arbete och gott självförtroende löser det mest. Visserligen kommer det uttalandet från en kille med övernaturliga krafter. Han kan ju kosta på sig att säga en sådan sak.

Själv gick jag en runda på Sundbyholms pay-and-play bana idag. Jag spelade väldigt ojämnt - och för att ha tränat i tre månader är det helt onaturligt att missa en putt på 50 centimeter.

Kanske är jag övertränad?!

FilmDirren

Bilden på Harry kommer från http://www.sf.se/

Inga kommentarer: