söndag 22 juli 2007

Släkten är värst

Efter en 4,5 timmars lördagsmorgontur på Fogdö golfbana var det dax för släktkalas. Barnens kusin fyllde 23 år, vilket innebär kaffe och 78 sorters kakor - mums!

Släkten består av en massa folk och alla var lika sugna på att prata.

- Vad har ni gjort idag då? frågar moster.

- Varit och spelat golf, svarar jag artigt som alltid ;)

- Ja just det, ni har ju börjat spela golf. Vad har du för handikapp? fortsätter moster nyfiket.

Som nybliven, måttligt begåvad golfspelare, är man ganska trött på den frågan som alltid poppar ur totalt golfointresserades munnar - men likväl poppar den upp.

- Emaljöga, träben och krokarm, svarar jag fortfarande artigt.

Moster lägger pannan i veck - det syns att hon funderar...hum...

- Ja, jag vet faktiskt inte vad det innebär, svarar hon efter några sekunder.

- Nja, det är inte något särskilt bra handikapp, avslutar jag den golfkonversationen med.

Vad ska man säga - annat än släkten är värst. Och nästa gång någon frågar om mitt golfhandikapp ska jag snabbt och bestämt svara 9. Det är nämligen urbra och då blir jag dessutom singelhandikappad till skillnad från nu ;)

KafferepsDirren

När man är på släktkalas får man kaffe. Fikat på bilden kommer från http://www.freefoto.com/

1 kommentar:

Anonym sa...

Dirren får träna på sitt tålamod inför stundande släktträffar. ;-) Annars kanske valium kan duga?

Annapanna