fredag 27 juli 2007

Semestern är för kort

(Ref: Sommaren är kort, Tomas Ledin. Text: Dirren)

Inte en ledig dag
Så långt ögat kan nå
Inte en lugn minut
På ett helt år

Med en pärm i min hand
Och med skor av trä
Går jag i korridoren
Och tänker på dig

Lediga dagar
Golfas förbi

Semestern är för kort
Året jobbas bort
Men nu är den här
Så jag tar för mig
Jag är lycklig idag
Jobbet börjar snart
Det går med svingens fart
Så lyssna på mig
Dagen är kanske bara ledig idag

Rangen är lång
Och greenen är grön
Jag står vid 150-meters stolpen
Och peggar upp min boll

Snart är det dags
Att slå ut ett snyggt slag
Få bort sanden från bollen
Och slå upp den på green

Semestern är för kort
Året jobbas bort
Men nu är den här
Så jag tar för mig
Jag är lycklig idag
Jobbet börjar snart
Det går med svingens fart
Så lyssna på mig
Dagen är kanske bara ledig idag

Na-na na-na-na
Na-na na-na-na
Na-na na-na
Na-na na-na
Na-na na-na-na

Semestern är för kort
Året jobbas bort
Men nu är den här
Så jag tar för mig i flera dar

SemesterDirren

Hög ruff och blå himmel hör sommaren till. Bilden på detta kommer från http://www.freefoto.com/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu förstår jag vad dina två sista veckor har gått åt till. Och är man dirre som du är det en boll i luften åt gången som gäller. ;-)

Hur som helst kommer det vara liiiite tomt här nästa vecka.

Annapanna

sa sa...

Hej hej dirren
hej på dej dirren
Semestern är kort
Och vägen till green är så lång
Bollen kommer bort
Kanske ses vi på tee nån gång
Hej hej dirren
hej på dej dirren
Hej hej dirren
Hej dirren

Anonym sa...

Vilken underbar låt, sa! :-)

Annapanna