tisdag 3 juli 2007

Messias förgyller stadshusfikat

Igår hade min trevliga cellkompis med sig en kladdkaka bakad av sambon Messias att bjuda Dirren på. Sånt gillar jag.

Problemet i sammanhanget, allt annat än olösligt visserligen, var att jag dagen innan varit magsjuk och därför missat en hel golfdag. Eftersom jag hade en fadderrond inbokad igår valde jag att gå på en golfsäker diet, det vill säga ris, te och kyckling. Kakan fick helt enkelt vänta i kylskåpet till idag. Och väntan var väl värd! MVG till Messias kladdkaka!

KladdkakeDirren
Bilden visar en bit av min kladdkaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt med lite ödmjukhet för en gångs skull. (Tack).
34 år av obruten framgång leder lätt fram till såna här småsensationer, inget märkvärdigt.

Er tillgivne,
Messias

Dirren sa...

Med tanke på Messias inlägg undrar jag om frälsaren överhuvudtaget vet vad ödmjukhet betyder. Det hela är oväsentligt så länge Messias håller sig i köket och gör det han är bäst på!