måndag 2 juli 2007

Magsjuk golfnörd ger boktips

Vilken söndag! Här hade jag sett fram emot att få åka till Fullerön med mina nya golfpolare och vad händer - jag drabbas av magsjuka. Först illamåendes en halv natt lokaliserad till muggen varefter en hel söndag med ett jädrans springandes till tidigare nämnd plats.

Nåväl, som tur var var jag inte helt däckad utan orkade ligga vaken i sängen och läsa. Först läste jag, naturligtvis, bokklubbsboken "Svinalängorna". Någon recension kan jag självfallet inte lämna här och nu - ni vet - bokklubbsregler.

Därefter började jag läsa "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson. Efter att ha läst "Män som hatar kvinnor" hade jag höga förväntningar på Stieg Larssons nästkommande och efter 200 sidor (av drygt 600) kan jag meddela att de med råge är infriade. Om du inte läst Stieg Larssons böcker - gör det.

Dirren
Fotot från http://www.freefoto.com/ visar hur jag kände mig natten mellan lördag och söndag.

1 kommentar:

A sa...

Aj,aj,aj. Inte skoj - hoppas att du kryar på dig. Själv har jag precis satt tänderna i Larsson första bok - det ska bli spännande, har höga förväntningar.