måndag 30 juli 2007

Luftslottet är sprängt

Nu har jag läst klart Stieg Larssons tredje bok i Milleniumserien: Luftslottet som sprängdes. Eftersom jag dyrt och heligt lovat att inte avslöja något av handlingen för mina Malvakompisar håller jag det. Däremot kan jag avslöja att den tredje boken är precis lika bra som de två första.

Ska jag ge ett lite mer detaljerat omdöme så tycker jag att Stieg Larsson kunde ha satt punkt ungefär 70 sidor tidigare än vad han gjorde. De sista sidorna känns lite som en DVD-film där man kan välja extramaterial, som visserligen kan vara väldigt underhållande och kul, men som man klarar sig bra utan.

Slutligen känns det svårt att hitta ny läsning efter Stieg Larsson. Vad ska man välja efter att ha läst tre utomordentligt bra böcker? Tips från Malva-blogg-läsare önskas!

BokDirren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hold your horses och håll snattran nu, dirren!

Bok-cd:n ska hämtas ut på Sveaplan i afton. (Sedan måste jag nog låsa in den så jag inte förbrukar reselektyren innan resan till södern)

Annapanna

Anonym sa...

Nu kliar det i fingrarna...jag vill börja lyssna, men ska för en gångs skull fixa det och låta boken vila tills bilresan börjar - om sisådär en vecka.

Annapanna